אושרה הקמת המשמר הלאומי; באופוזיציה תוקפים

    איתי גדסי No Comments on אושרה הקמת המשמר הלאומי; באופוזיציה תוקפים
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ממשלת ישראל אישרה את הצעת המחליטים שהעלה השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר להקמת משמר לאומי במשרדו. קדם להצעה דיון ארוך שבו נערך שיח עם נציגי היועמ"שית, אולם לאחר מספר פעמים שנציגי הממשלה הסכימו לשנות את הנוסח המוצע אך היועמ"שית סירבה, עלתה ההצעה להחלטה.

    בהצעת המחליטים אותה אישרה הממשלה, נכתב כי יוקם המשמר הלאומי בישראל במשרד לביטחון לאומי: "המשמר הלאומי לישראל ישמש ככוח ייעודי מיומן ומאומן, לטיפול, בין היתר, בתרחישי חירום שונים, בפשיעה הלאומנית, במאבק בטרור, וכן לשם חיזוק המשילות במרחבים בהם הדבר נדרש, במסגרת התפקידים המצויים כיום בידי משטרת ישראל בתחומים אלה".

    על פי ההצעה שאושרה בישיבת הממשלה הוטל על השר לביטחון לאומי להקים ועדה בראשות מנכ"ל המשרד לביטחון לאומי ובהשתתפות, בין היתר, של נציגי משרד ראש הממשלה, משרד הביטחון, משרד המשפטים, משרד האוצר, משטרת ישראל וצה"ל למימוש החלטה זו. הוועדה תגיש לשר לביטחון לאומי, בתוך 60 ימים ממועד הקמת הוועדה, את המלצותיה ביחס לאופן יישום החלטת הממשלה, ביניהם קביעת ייעוד תפקידי המשמר הלאומי, סמכויות המשמר הלאומי ואנשיו ועוד.

    השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: "המשמר הלאומי אותו אישרה הממשלה הבוקר הוא בשורה חשובה לתושבי מדינת ישראל ולביטחון האישי. צורך חיוני בסיסי למדינת ישראל, שיש קונצנזוס רחב עליו המשמר יפעל כדי להחזיר את הביטחון האישי והמשילות בכל חלקי ישראל מודה לראש הממשלה על הגב שהוא נותן לי וחשיבות הביטחון האישי".

    ראש האופוזיציה יאיר לפיד תקף: "הממשלה אישרה קיצוץ רוחבי בכל המשרדים כדי לממן את המיליציה הפרטית של בן גביר. הכל בשביל לממן צבא פרטי של בריונים לליצן. סדר העדיפויות של הממשלה הזו הזוי ובזוי. היא קיימת כבר שלושה חודשים והדבר היחיד שמעסיק אותה זה לדרוס את הדמוקרטיה ולקדם פנטזיות קיצוניות של אנשים הזויים".



    0 תגובות